السبت، 6 نوفمبر 2010

أتتنى فى سكون الليل

فى كمية أناشيد جديدة كتير نزلت فى الفترة الأخيرة وسمعت منها كتير وحفظت منها كتير لكن يبقى هذا النشيد الرائع يحتل مكانة خاصة جدا فى قلبى


أول مرة سمعته كان فى خامسة ابتدائى تقريبا وكنت بعدها كل ما اروح المسجد ويقولوا لنا حد يقول نشيد اقوله على طول لحد ما بطلوا يقولوا لنا قولوا أناشيد علشان تعبوا منى   _ مع ملاحظة ان اختكم حنجرتها خشبية أو بلاستيكية المهم انها لا تمت للحناجر الذهبية بصلة _ المهم ان أنا لقيت نفسى بردد النشيد ده كتير قوى النهاردة فقلت أشرككم معايا فيه
يا رب يعجبكم



هناك 16 تعليقًا:

marmarmarmora يقول...

أنا كمان بأحب النشيد دا أوي

أشكرك عليه

وسعدت جدا بقراءة تدويناتك

لانها بجد جميلة أوي

تقبلي تحياتي

سواح في ملك اللــــــــــــــــــه- يقول...

فمن للامة الغرقي اذا كنا الغريقين والله عنده حق كلام بيعبر عن احوالنا تحية ليكي

سجل .. أنا مصرية يقول...

marmarmarmora

وأنا سعدت أكثر بوجودك فى المدونة

سجل .. أنا مصرية يقول...

سواح فى ملك الله

ومن للغاية الكبرى إذا دمرت أمانينا

فعلا هو تعبير صادق عن أحوالنا

سجل .. أنا مصرية يقول...

يوميات شحات

هو فعلا رائع

أسعدنى مروركم

جمعاوى يقول...

أول نشيد إسلامى سمعته كان

أن تدخلنى ربى الجنة


كنت ساعتها فى 3 إبتدائى مثلا ..


سمعته النهادرة فى قناة طيور الجنة



ذكريات .!

مسلمة حرة يقول...

اللهم يا أرحم الراحمين .. أقل عثرتنا وكفكف دمعتنا ولا تقبضنا إليك حتى تكتحل عيوننا برؤية راية الإسلام عزيزة
اللهم آمين

eng_semsem يقول...

ان شاء الله ماضينا هيرجع طول ما لسه الامل فينا وان كان الكيان العربي ضاع شويه لسه في بكره هيجي ونرجع كل احلامنا تقبلي تحياتي

سجل .. أنا مصرية يقول...

جمعاوى

واحنا صغيرين كنا بنشترى شرايط كاسيت فاضية ونسجل عليها وفاكرة انه أول انشودة سجلناها كانت أن تدخلنى رب الجنة

ذكريات

سجل .. أنا مصرية يقول...

أنا حرة

اللهم آمين

سجل .. أنا مصرية يقول...

eng_semsem

طبعا حيحصل
زادكم الله أملا

عباس ابن فرناس يقول...

فعلا هل اصاب القحط وادينا ؟
اخشا ان اجيب !
تحياتى

سهل وسهيلة يقول...

الصديقة العزيزة : جمهورية فوضى

جمال الصوت ليس بأوتار الحنجرة خشبية أو مهلبية
جمال الصوت بما يخرج منه فإن كان حسنا كان الصوت حسنا ونرى ذلك عند تلاوة القرآن لمن يحسن الأحكام ترين له صوتا حسنا غير صوته المعهود
دام صوتك جميلا بذكر الله

..سهل ..

سجل .. أنا مصرية يقول...

عباس ابن فرناس

يمكن أن يكون قد أصابه قحط ولكنه قحط مؤقت
سيعود وادينا الى سابق عهده وستنبت منه كل الخيرات

سجل .. أنا مصرية يقول...

سهل وسهيلة

كلام رائع .. جزيت خيرا

بنت مصريه يقول...

انا كمان بعشق النشيد ده
بجد نشيد رائع